Dag 11 Anasazi, Escalante, Kodachrome SP, Bryce

15 september 2019 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Zondag 15 september 2019

Na auto voltanken en ontbijt in Castlerock Coffee in Torrey gingen we weer op weg onder een stralende zon. Na een koele nacht begon de temperatuur al snel op te lopen boven 20°C. Gisteren viel ons al op dat in het lagere deel van Capitol Freek meer groen te zien was. Ook nu werden we aangenaam verrast door veel dennen, sparren en berkenbomen langs de weg door Dixy National Forrest. Na een hele mooie route over de UT-12 kwamen we aan bij Boulder Trading Post. Dat bleek een verzamelplaats te zijn waar locals op zondagochtend ook elkaar opzochten om zaken te bespreken. Een man had een tekenblok mee en besprak hoe hij de getekende cabin wilde gaan bouwen. Na wat heen en weer praten over de bouw, kwam ter sprake dat hij iemand nodig had om de grond uit te schachten. Binnen kon naast drinken en snacks ook door Indianen vervaardigde kleedjes, potten, manden, zeep, kaarsen, bekers enz. gekocht worden. Na het genieten van door hun zelfgemaakt ijs gingen we verder naar het museum van Anasazi met info over het leven van Hopi indianen en andere stammen uit de naaste omgeving. Dit werd getoond door deels nagebouwde huizen in het buiten gedeelte en binnen door presentatie van archeologische vondsten en tekeningen. Na een lunch van taco's van een foodtruck voor het museum ging de reis weer verder. Via een weg met veel hoogteverschillen volgden adembenemende uitzichten over canyons. De rotsen waren weer terug maar het bleef ook tamelijk groen. Dan weer volgden grasvlakten met waarschuwingsborden borden voor koeien op de weg: open range, dus geen omheining. Bij nadering van Kodachrome State Park veranderde het landschap weer naar woestijn met rode rotsen. Ik heb ook foto's toegevoegd van planten uit deze gebieden.

Na een korte rit kwamen we aan in ons hotel Best Western Ruby's Inn in Bryce. Wij hebben een grote kamer in de Ponderosa Lodge. Er zijn meerdere lodges, winkels, restaurants, wasserette, enorme lobby en veel gasten van allerlei nationaliteiten.

Tot hier mijn verhaal van vandaag. Morgen reizen we weer verder.