Dag 15 Death Valley NP

19 september 2019 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Donderdag 19 september

We vertrokken uit de glitter, glamour en gokwereld van Las Vegas naar een compleet andere wereld in Death Valley NP.
Na een tussenstop in Pahrump, waar we als lunch genoten van een heerlijk Indiaas buffet, kwamen we 's miďdags aan in Death Valley NP: een woestijn landschap, vlaktes met kale rotspartijen aan de einder. Lange rechte wegen met af en toe een zijweg.
Bij afslag richting Furnace Freek liep de temperatuur op naar 90 °F. Death Valley heeft het laagste punt van de USA:  86 meter onder zeeniveau. Daar ĺiggen ook zand-zout vlaktes. Een hete 99 °F  en troosteloze vlakte. Er waren ook waarschuwingsborden: extreme heat. Dichtbij dit laagste punt waren op 2 verschillende plaatsen hotels in aangelegde oases met palmen en bloemen. Weard.
De lodge waar wij logeerden lag verderop en was de eerst bebouwde plaats in het midden van dit NP met overnachting, restaurant, saloon, General store en tankstation.
We arriveerden er en zagen een vreemde wolk zeer snel dichterbij komen. We waren nauwelijks in onze kamer (in gebouw Roadrunner) of de zandstorm raasde door het gebied. Na een uur ging de wind weer wat liggen en zijn we per auto over het terrein (asfalt overal bedekt met zand) naar het restaurant gereden. Wat een gebied! Wat wil je ook met namen van bezienswaardigheden als: Furnace Freek, Dantes view, Badwater Basin en ons Hotel: Stovepipe Wells Village? Het verblijf verliep verder goed. Er was geen WiFi beschikbaar, dus we konden geen krant downloaden of reisblog bijhouden en konden vroeg naar bed.

In de vroege ochtend daarna was het prachtig weer en bij een nog lekkere temperatuur waren de medewerkers druk bezig met zand bij elkaar vegen. Na het ontbijt ging onze reis weer verder.