Dag 17 Sequoia NP, Fresno

21 september 2019 - Fresno, California, Verenigde Staten

Zaterdag 21 september 2019.

We vertrokken noordwaarts vanuit Bakersfield. Het viel ons op dat aan beide kanten van de highway veel jaknikkers stonden om olie naar boven te halen. Verder naar het noorden werden die jaknikkers vervangen door kilometers lange fruit plantages. Druiven, perziken, citrusvruchten, appels. We werden er blij van dat we weer volop groen zagen.

In Sequoia National Park was het landschap weer veranderd. Hoge begroeide bergen en diepe dalen waar riviertjes over rotspartijen kabbelden. Mooi!!! De weg slingerde via vele (haarspeld)bochten omhoog van 634m naar 2050 m door de Giant Forest. We hebben prachtig mooie sequoia's gezien. Dit zijn de grootste bomen die op aarde voorkomen. Zeer indrukwekkend. De parkeerplaats in de buurt van de beroemde General Shermantree (grootste en oudste boom) was het punt waar wij weer terug naar beneden gingen. Er gaan zomaar enkele uren voorbij met omhoog rijden en stoppen bij mooie punten. Dan moet je ook weer terug , omdat verder rijden nog meer tijd kost. Eugène heeft die bochtige weg heen en terug gereden.  Knap hoor, ik zou dat niet gedurfd hebben. Daarbij was er veel verkeer omdat het zaterdag was en mooi weer. Op picnic plaatsen en in in het bezoekerscentrum werd gewaarschuwd voor zwarte beren, die hier zowel overdag als 's nachts veel voorkomen. Geen voedsel zichtbaar in de auto laten. Geen voedsel onbeheerd achterlaten op meer dan een armlengte afstand. Als een beer komt: herrie maken om hem op afstand te houden en snel alle eten en afval verzamelen en meenemen. Beren kunnen aggressief worden en je auto beschadigen. Wij hebben geen beer gezien.

Rond 7 uur 's avonds waren we in ons volgende hotel. We hebben heerlijk gegeten in een Baskisch restaurant in de buurt. De patron kwam uit Frans Baskenland en zijn vrouw uit Spaans Baskenland. Het was veel te veel, maar we hebben de doggy bag toch afgeslagen. Andere gasten liepen bijna allemaal met piepschuim schaaltjes naar buiten.  Je moet het eten dat je mee wilt nemen wel zelf in de bakjes doen.

Lieve mensen, dit was mijn verhaal voor vandaag. Ik hoop dat de foto's een impressie kunnen geven van de  grootheid van dit park landschap.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade