Dag 16 Ridgecrest, Bakersfield

20 september 2019 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Vrijdag 20 september

Na het ontbijt vertrokken uit Stovepipe Wells Village en 2 en een kwart uur rijden later konden we Death Valley achter ons laten. Ridgecrest was de eerste plaats in de bewoonde wereld. Hier hadden we een vroege lunch en free wifi. Yes, weer contact met de buitenwereld!

Verder richting Bakersfield. We zagen de omgeving weer groen worden. Daar worden wij blij van. Dit gebied profiteert van de warme temperaturen het hele jaar rond en van de irrigatie mogelijkheden via de Hoover dam. Onderweg stopten we bij Murray Familie Farms. Hier kon vers fruit en groenten van eigen kwekerij gekocht worden en producten die daarvan geproduceerd worden. Zelf plukken van fruit was ook mogelijk. Ook verkochten ze toebereid eten en gebak. Wij hebben heerlijke fruit pie's gegeten.

Na aankomst in het hotel in Bakersfield hebben we eerst een carwash opgezocht om het zand uit Death Valley  af te spoelen. Daarna gingen we naar Buck Owens' Crystal Palace. Buck Owens is een Country music zanger die bekend is van de Bakersfield sound. In Crystal Palace trad hij op en ook tal van andere artiesten. Eugène kent Buck Owens.
In Crystal Palace is een museum ingericht en hier kan gegeten en gedanst worden op muziek van optredende country muzikanten. Daar belandden wij dus ook tussen. Die dag speelde de band "Stampede". Vooraf in de hal vroeg de band leider waar wij vandaan kwamen. We hadden een praatje. Hij werkte in de olie en raffinage chemie en was directeur van een bedrijf dat analyzers bouwde. Muziek spelen deed hij in het weekend voor fun. Hij kende Foxboro, Honeywell en Yokogawa ook. Toen het orkest begon te spelen verwelkomde hij ook de guests from the Netherlands. Er heerste een gezellige sfeer. Mensen dansten in paren en ook veel line dance. Er werden briefjes aan het orkest gegeven over aanwezige jarigen en iemand die met pensioen ging. Daarop volgde dan een speciaal nummer of dans. Leuke ervaring.

Zo het is weer tijd om te slapen. Ik wens jullie alle goeds.