Dag 12 Bryce Canyon, Cedar Breaks, Zion

16 september 2019 - Saint George, Utah, Verenigde Staten

Maandag 16 september.

Vandaag hebben we 3 Nationale parken bezocht: Bryce Canyon, Cedar Breaks, Zion. Verschillend van elkaar maar alle 3 weer adembenemend mooi.
Bryce Canyon met hoodoos in de canyon: rotspilaren in oranje, roze en beige kleuren. We hebben gewandeld langs de Rim Road. Dit is een lange weg langs de canyon rand, die een prachtig wisselend uitzicht geeft over de hoodoos en de diepten van de canyon.
Cedar Breaks is een nationaal monument met prachtige roze en oranje rotsformaties (kleuranalisten hebben hier meer dan 50 verschillende kleuren ontdekt), bossen, vlaktes en vooral: het ligt op grote hoogte. We hebben Point Supreme bezocht, een uitzichtspunt op 10350 feet hoogte (3155 meter). Hoewel het mooi weer was, was het daarboven fris en waaide het hard. In de diepte zagen we een kringeltje rook. In het ranger centrum hoorden we dat er al dagen een bosbrand was die men in de gaten hield. De brand was op een zeer moeilijk te bereiken plek. Bij het verlaten van het park daalden we weer en voelden het snel warmer worden.
Zion N.P. Volgens de informatie in het visitor center zijn er woestijnen, rotsen, canyons, watervallen, groen, vogels en andere dieren. Helaas was dit slechts een korte verkenning vanwege tijdsgebrek.

Ik heb zoveel foto's gemaakt dat mijn telefoon helemaal leeg was. Goede nieuws: na opladen, PUK code ingeven en aanzetten blijkt mijn Amerikaanse SIM kaart het weer te doen. Ik had al gemopperd dat AT&T slechte service leverde. Misschien moet ik dat herzien.

Nu zitten we in het Hampton Inn and Suites in St George, Utah. Spiksplinternieuw hotel aan de rand van de stad in woestijnachtige omgeving. Morgen gaan we de staatsgrens over naar Las Vegas in Nevada.

Groetjes, Ria en Eugène.