Dag 3 Burbank, Hollywood, Santa Monica

7 september 2019 - Universal Studios Hollywood, Verenigde Staten

Zaterdag 7 september 2019

Vandaag hebben we een heerlijke dag gehad. Eerst reden we naar downtown Burbank en hebben we langs de Warner Bross studio's gelopen en foto's gemaakt van/bij de standbeelden van Donald Duck en Bugs Bunny. Geen rondtour gemaakt. Daarna via weg langs Universal Studio's naar Hollywood. Veel glitter en glamour. Op de Hollywood Walk of fame hebben we op de trottoirs de sterren gezien met namen van acteurs, muzikanten en andere grootheden uit de film wereld. Ook liepen er figuren rond, verkleed als Spider-Man, Sponge Bob Square Pants, Dark Vader en nog meer. Een persoon, verkleed als Michael Jackson, deed tegen betaling een dans. Dat allemaal in de blakende zon bij ca  33 °C. Vanuit de shopping mall die aan Hollywood Boulevard ligt hebben we foto's gemaakt van het Hollywood sign op de berg er tegenover. Wij waren niet de enigen die fotografeerden. Sommige mensen raakten een ster met naam van hun idool aan en lieten dat vastleggen. Zover zijn wij niet gegaan.

Hier in Californië heerst een hele relaxte sfeer met mensen van oorsprong uit vele werelddelen. Je hoort er veel Spaans, maar ook Aziatische talen. Californië hoorde vroeger bij Mexico en werd pas later een van de Verenigde Staten van Amerika. We hebben in Hollywood geluncht in een Japans restaurant, waar de medewerkers onderling Japans spraken.

Na de lunch en aankoop van (sport)schoenen voor Eugène vertrokken we via heel mooie woonwijken naar Santa Monica aan de Pacifische kust. Mooie boulevard, met palmbomen en andere subtropische planten. Na een wandeling langs strand en boulevard was het inmiddels 5:30 p.m. en was het happy hour en etenstijd. Dat is ook weer prima verlopen in een Seafood restaurant. Eugène genoot van kreeft en ik van heilbot.

We waren precies op tijd klaar om een prachtige zonsondergang boven de Pacific Ocean te zien.

Om half acht wordt het hier al donker. De weg naar ons hotel moesten we in het donker afleggen. We beginnen door te krijgen hoe de wegen in elkaar steken, maar zijn blij met Google maps als navigatie systeem. Een weg die "klein" lijkt, is toch nog een 2 keer 3 baans autoweg, maar dan kom je van een weg af met 2 keer 5 of 6 rijstroken. Ook wordt er links en rechts ingehaald volgens het "keep your lane" principe. Dat betekent wel dat je goed moet uitkijken als je een afslag wilt nemen of van rijstrook wilt veranderen.

Nu gaan we weer lekker slapen. Morgen gaan we naar ons volgend hotel in San Diego.