Dag 4 Getty Center in LA , San Diego

8 september 2019 - San Diego, California, Verenigde Staten

Zondag 08 september 2019

Vandaag was weer een mooie dag: 28° en een windje erbij. We zijn naar ons volgende hotel vertrokken in San Diego.
Maar eerst hebben we nog het Getty Center bezocht. Het Getty Center is mogelijk gemaakt door oliemagnaat Paul Getty. Hij heeft bepaald dat er een museum moest komen, dat gratis toegankelijk is voor iedereen. Het bestaat uit 5 prachtige gebouwen, die elk een eigen collectie kunst herbergen. Ook buiten is er een tuin aangelegd, die als kunst gezien mag worden en er staan beelden en sculpturen. Wij hebben ons wegens tijd gebrek beperkt tot het bezoeken van de tuin, de ontvangsthal, informatie filmpje. Dít alles ligt hoog op een berghelling en je moet de auto parkeren in een parkeergarage lager op de berg. Van daar ga je met een treintje omhoog. Verplicht parkeertarief $20 per dag. Dat witte treintje hadden we op dag 1 al gezien op de berghelling. Het zijn prachtige witte stenen gebouwen, terrassen die uitzicht geven op Los Angeles en Santa Monica. Zie foto's.

Na de lunch in het Getty Center zijn we vertrokken naar San Diego. De reis voerde via de I 5 (Interstate) die deels langs de kust voert. Prachtige route. Wel heel druk.

Na het diner hebben we de koffers gereorganiseerd, want de komende dagen hebben we elke dag een ander hotel.

Groeten,

Ria en Eugène