Dag 7 Wupatki, Grand Canyon, Tuba City

11 september 2019 - Tuba City, Arizona, Verenigde Staten

Woensdag 11 september

Vandaag waren we al om 10:00 uur bij Wupatki National Monument. Wupatki ligt op het Colorado plateau en toont nederzettingen van inlandse stammen, 900 jaar geleden. We hebbend de Wupatki pueblo trail gevolgd. Leuk en leerzaam.

Daarna lunch in een trading post. Restaurant wordt beheerd door Native tribe people (Navajo of Hopi Indianen). Er is ook een winkel bij met zelfgemaakte geweven doeken,  sieraden, dromenvangers, klei beeldjes, enz.

Na 3 kwartier rijden kwamen we rond 15:00 uur aan in Grand Canyon National Park. Dat is adembenemend, indrukwekkend  mooi. We hebben daar een aantal uitzichtpunten en het visitor center bezocht en tussen 17:30 en 18:30 hebben we de zonsondergang gevolgd bij een uitzichtspunt aan de South Rim. Zeer indrukwekkend. Daarna in het donker naar Tuba City. Dat was weer 1,5 uur rijden en zo waren we om 20:30 bij het hotel. Dachten we ...  in Tuba City blijkt de zomertijd aangehouden te worden in tegenstelling tot de rest van Arizona. Daardoor was het dus 21:30 lokale tijd. Gelukkig hadden ze nog de kamer voor ons.

Het was een mooie lange en drukke dag. Nu ga ik slapen.